Thursday, March 5, 2009

SEKSANYA BADAN...

Aduhai..sekali lagi rasa terkedu, tatkala menonton klip video yang memaparkan suatu bentuk penyiksaan terhadap haiwan.

Meskipun ia berbentuk pertandingan memasak, tapi apabila melibatkan penganiayaan seperti itu, saya rasa kita sama sekali tidak boleh menerima perlakuan seperti yang dipaparkan tersebut.

[ Cuma, alhamdulillah, ia tidak berlaku di negara kita... Namun, siapa tahu- ia berlaku di restoran-restoran Cina di negara kita..? ]

Islam melarang sebarang bentuk penyiksaan terhadap hidupan. Jika ingin membunuh haiwan sekalipun, tidaklah sampai masak hidup-hidup!

Saudara, tergamakkah menelan masakan itu jika dihidangkan kepada saudara..?

video

15 comments:

syah shah said...

kes macam gini selalunye orang cine... selalunye, memang selalunye... tak tahu apa pasal yang diorang suka sangat buat macam gitu... sangat kesian menatang-menatang tuh...

Takpe... kat akhirat nanti merasalaa diorang semula cemana diorang seksa menatang tuh... Huh... ter-emo plak... hmm... heheheheh

Amal @ PriaPrai @ Chulan Chin said...

a ah, teman stuju 100%!
biasanya 'ca ya nun alif' yg suka mkn benda2 pelik mcm ni..

pbalasn Allah itu amat adil. nti dorg akn mrasainy "d sana"..

*"ter-emo" - tkpa dlm bab2 ni..
:)

ku tak sempurna said...

hikkkkkssss...

sangat menyelerakan....
boleh tak makan seminggu kalau tgk video ni

:D

Amal @ PriaPrai @ Chulan Chin said...

erkk!

"blh tk mkn smggu kalu tgok video tu..?"

-tu ada dua makna, s/ada dik manira bselera n kenyang smggu, atau patah selera selama smggu!
:P

ku tak sempurna said...

makna yg pertama lebih tepat...

terlalu berselera dan kenyang seminggu..

betul...betul...betul...

hikhikhik... :D

Amal @ PriaPrai @ Chulan Chin said...

a ha..

memang seleramu pun agak pelik dik...
:P

tp tkpa, kalau halal..
:P

*baik kita mkn satey kajang je..dr mkn benda2 mcm tu..
(sambil tringat kisah kwn tk ajak kwn pi mkn satey sama2..
:P

"i'm sorry!"

syah shah said...

hahahah incik amal... Heppp!! Jangan sebut-sebut lagi, nanti dia majuk lagi, jenuh kami... Kikikikik :P :P

Yunus Badawi said...

Org bangsa tu semua depa makan. Dulu masa saya sekolah bila lalu kat Petaling Street, depa makan otak monyet yg diambil pakai chop stick ketika binatang tu hidup lagi. Tempurung kepala dah hilang kena kopak yeak

Amal @ PriaPrai @ Chulan Chin said...

dik syah shah...
ooppsss...teman tersasul la plak!
harap2 si manira tu tk prasan...
(kata teman sambil menutup mulut yg 'tercabul' ni..huhu..
:P

sdr yb,
t/ksh sudi sggah kat sini..
:)

betul tu, biasany memg cayanun alif yg mkn benda2 pelik ( n jijik tu)..
petaling street - teman dh 'boikot'! pniaga kat situ mcm samseng dgn org tempatan, tp tunjuk baguih kat plancong2..
double standard!

ku tak sempurna said...

assuuuudaaalaaa...

manira takkan merajuk pun...
ada apa dengan sate???


:P
:P
:P

hikhikhik

Amal @ PriaPrai @ Chulan Chin said...

dik y @ kts @ manira..

eleks aa..
kalu tk majuk pun, jgn la 'mawwah'...!
:P

nti abg blanja makan. ckp je katner..1
:D

syah shah said...

tak minat sate bleh le kate gitu... cube kalo suka, musti majuk soploh ari, soploh malam... Kikikikikik :P :P


incik amal, sile apdet blog... hahahahah :P :P

SRISUFI said...

Ya Allah, saya dah patah selera.

sungguh emosi tersentuh melihat 'kekejaman' sebegini.

Tapi bila Manira sebut sal satey, terasa nak makan satey lak kat Hj. Samuri.


=)

Amal @ PriaPrai @ Chulan Chin said...

ahaa..

dik syah shah,
teman dh tkmau 'sentuh' lg bab satey tu..
takut nti, manira lariiii...!
kalu lari soploh hari jer, masih blh sabar mnanti..
kalu dia lari trus..?
tk terkejar teman!
:P

dik srisufi,
t/ksh sudi 'berekreasi minda'.
:D

memg, wktu tgok tu, blh pening bhari2..
:(

err..dik pun tringin satey ka..?
jom pakat pi bramai2!
(*teman tk ler minat satey, tp suka ikut kalu org pi mkn satey!
:P

徐若瑄Vivian said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,a片,AV女優,聊天室,情色

Terkenang trip ke Tasik Kenyir...

Ekspedisi ke Tasik Kenyir Slideshow: Chulan’s trip from Hulu Langat (near Ampang, Malaysia) to Tasek Kenyir (near Kuala Berang, Terengganu) was created by TripAdvisor. See another Kuala Berang slideshow. Create a free slideshow with music from your travel photos.