Sunday, July 12, 2009

DULU 'KOLAM AWIE', SEKARANG - 'LUBUK GAHAL'

Sejak sesi persekolahan Penggal Kedua bermula, saya belum berpeluang melayan joran. Sewaktu cuti dulu, ada beberapa kali saya membawa Anas ikut memancing di beberapa kolam berbayar di daerah Hulu Langat.

Antara kolam yang kami kunjungi adalah Seri Bayu Tekala, Lubuk Ikan Sg. Tekali dan sebuah kolam berdekatan Taman Rakan -dulu namanya Kolam Yuyu (saya terlupa nama barunya!).
[*Gambar kolam berdekatan Taman Rakan, tidak ramai pengunjung. Anas lebih suka membaca dari memancing!]

Kolam favorite saya - Kolam Awie, juga telahpun bertukar nama. Kini, ia dinamakan 'LUBUK GAHAL'. Bersesuaian dengan nama barunya, tauke Lubuk Gahal iaitu Cikgu Junaidi, telah melakukan penambahbaikan terhadap kolam tersebut, terutama dari segi penambahan stok ikan yang menarik berserta saiznya yang tidak menghampakan para pemancing.

Bagi sesiapa di kalangan pemancing yang belum cuba menduga Lubuk Gahal, silakan menguji kemahiran saudara menaikkan spesis tongsan, rohu dan patin yang menghuni di kedua-dua kolam berkenaan.

[*Kedua-dua foto menunjukkan ikan rohu dan tongsan yang dipancing di Lubuk Gahal]
Selamat Memancing!

10 comments:

ku tak sempurna said...

tumpang tanya,
gahal tu bukan nama ikan, kan.. hikksss.. kurang kenal sikit bab2 ikan ni.. hihihi..
.
.
.
.
.
.
lama sungguh menghilang.. sihat?? ataupun mrajuk?? errr

Amal @ PriaPrai @ Chulan Chin said...

aduhai
dinda!
y
kts
manira
angie
:D

gahal tu, kat langat ni nama bg sungai..

nk kenai nama ikan, meh blajaq dgn kanda!

*memg lama kanda mhilang, tp BUKAN sbb mrajuk pd sesiapapun.
slain soal kshtn yg tdk mgizinkn, laptop kanda kena 'malware doctor'. abih rosak laptop bbrp kali tpaksa dformat smula dll..

*sesekali kanda intai2 jg blog kwn2, khasny blog dinda tu..
:P
:)

Amal @ PriaPrai @ Chulan Chin said...
This comment has been removed by the author.
ku tak sempurna said...

wakakakaka..

dinda tak tau la plak gahal tu nama sungai... buta IT betul la... errr...silap... buta geografi betul la... hik hik hik... maaf ya.. :D



nak kenai nama ikan?? tapi dinda tak mkn ikan2 tu semua.. ikan gelama makan laa... hikksss


semoga semuanya cepat sembuh... kanda dan laptop tu... :D

terima kasih kerana sudi intai :)

Amal @ PriaPrai @ Chulan Chin said...

aduhai dinda..

t/ksh la krna slalu mdoakn..
:)

err.. camna ni..dulu kata sggup rasai khidupn marhaen.. tp tkleh nk telan "ikan2 tu"..
ayam pun dinda "alergik", abis tu, tk kn nk pekena daging rusa n arnab jer..?
:P

kanda pun "pening", nk bawa dinda mkn katner.. bnyak tmpat dinda "pantang"..

isk..isk..
:(

- dinda jer la yg bawak kanda pi makan..!
hihi...
:D

syah shah said...

awal-awal dulu makan juga rohu... Tapi sekarang dah tak berapa lalu... mungkin sebab selalu sangat kot... hihihihihih :P :P

Err... mungkin jugak sebab malas nak buang tulang yang berceratuk tu... Kikikikikik :P :P

Amal @ PriaPrai @ Chulan Chin said...

slm dik syah shah..

ermm..memg, kalu dh biasa sgt dgn sstu jenis ikan tu, pasti rasa jelak & muak..

ttg tulang, memg yg kecik2 payah nk dbuang. kalu yg besar skit, kurang ler renyahnya..

try dik n en.firdaus ngail ikan air masin plak. tulang tk seteruk ikan air tawar...
:D

syah shah said...

err... sekarang incik Firdaus memang sedang kemaruk ngail kolam ikan laut pulak... hihihihih :P :P

cuma ongkosnya lebih mahal sket laa... :D :D

Amal @ PriaPrai @ Chulan Chin said...

aha..

memg kos utk ngail kolm air masin ni, mahal..

tp jk dpt, hasilny kira lumayan ning..
:D

*teman dh 'pencen' mancing klm air msn sbb tkdak 'gu lama'..

徐若瑄Vivian said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,a片,AV女優,聊天室,情色

Terkenang trip ke Tasik Kenyir...

Ekspedisi ke Tasik Kenyir Slideshow: Chulan’s trip from Hulu Langat (near Ampang, Malaysia) to Tasek Kenyir (near Kuala Berang, Terengganu) was created by TripAdvisor. See another Kuala Berang slideshow. Create a free slideshow with music from your travel photos.