Thursday, October 22, 2009

MEREHATKAN MINDA BARANG SEKETIKA.. DI CAMERON HIGHLAND



Sebetulnya, tempat ini ( Cameron Highland ), bukan destinasi pilihan sejak zaman di maktab lagi. Sering saja saya mengelak untuk ikut serta mana-mana rombongan jika ke sini..

Sebab? Saya jenis 'mabuk darat'. Waktu zaman kanak-kanak, berpindah dari Kota Bharu, Kelantan ke Johor Bahru, saya beberapa kali 'kalah'.. ( Uuweekkk! )

Dan ketika di maktab dulu, hingga telah mengajar (sebelum memiliki kenderaan), saya lebih suka menaiki keretapi daripada bas jika pulang ke kampung, semata-mata untuk mengelakkan dari 'tertewas'..

Zaman telah berubah. Jalanraya sekarang tidak seteruk dulu yang lebih banyak 'zig-zag'. Lebuhraya banyak yang jalannya lurus.
Kebiasaan memandu juga menjadikan diri lebih 'kuat' menghadapi 'jalan-jalan yang berliku'.

Atas arahan perkhidmatan (untuk berkursus), akhirnya saya sampai juga ke sini. Hampir suku abad setelah berkali-kali mengelak..
Alhamdulillah, saya tidak 'tewas' lagi...

7 comments:

ONE ZABA said...

wah, naik gunung tak cari aku ke????

ku tak sempurna said...

mana gambar strawberinya??
klu sebut cameron, terus teringat strawberi...
bila sebut strawberi, terus teringat dato'k...
errr?? ct kan suka makan strawberi coklat.. hikksss



syukur... dah tak tewas... lepas ni boleh naik gunung lagi :D

Muhammad Yusri said...

mak aih besornya katus tuh...org kata kat cameron cantik pemandangan bila matahari terbenam...tuan syeikh tgk tak?

apapun tahniah tak mabuk lagi....

syah shah said...

kalau naik ikut simpang pulai memang kurang sikit bengkang bengkok jalannya... tapi kalau naik ikut tapah, memang peninnngggg...

Hohohohohoh :D :D

Amal @ PriaPrai @ Chulan Chin said...

salam sdra2ku..

*one zaba-

teman tk tau hang ada kat mana..?
kalu tidak, blh gak kita 'mengeteh' bsama..

:D




*dinda y
kts
manira
angie -

gambor strawberi tlupa nak fokus betul2..
tp kanda ada beli..
dh abis pun!
:P

tkpa..
nti jk dpt pi lagi, kanda belikn sebentuk cincin, k..?
oooppsss...
maksud kanda, nti kanda belikn sekotak strawberi utk dinda..
:D



*lebai tn psyarah -

syg sket, waktu kami pi sana, tk dpt tgok mentari tbenam, sbb ptg slalu mendung n hujan..

itu gmbar kaktus paling besar dr yg lain..

alhmdlh, tk tewas, n blh 'jalan jauh' lg..
:D




*dik syah shah -

ada cdgn utk lalu ikut smpg pulai, tp driver kata jauh lbh 60km..

so, kami tpaksa ikut je laa..
alhmdlh, driver bawa pun ok..

apapun, kalu pi sdiri, teman tetap tk minat..

:D

InderaPutera said...

Syabas! Dah tak tewas. Zaman dah berubah ;P

Amal @ PriaPrai @ Chulan Chin said...

2 bro inderaputera,

alhamdulillah..
memg zmn dh brubah..

tp keinginan ke cameron lagi memg tkdak!

:D

Terkenang trip ke Tasik Kenyir...

Ekspedisi ke Tasik Kenyir Slideshow: Chulan’s trip from Hulu Langat (near Ampang, Malaysia) to Tasek Kenyir (near Kuala Berang, Terengganu) was created by TripAdvisor. See another Kuala Berang slideshow. Create a free slideshow with music from your travel photos.